Bu Blogda Ara

26 Mart 2012 Pazartesi

DUKAN GÜNLÜĞÜ

Bir gün işyerimde bahsedildi, bir doktor uygulamış kilo vermiş. İsmi DUKAN DİYETİ. Hemen internetten araştırdım. Dukan diyeti dört aşamadan oluşuyor ve her bir aşama en fazla 10 gün uygulanabiliyor. İlk aşamada sadece proteinle beslenmek gerekiyor, ikinci aşamada ise her iki güne bir sebze/meyve ekleniyor ve amaşlar sıklaştırılarak devam ediyor. Protein ağırlıklı olması mantıklı geldi. Karbonhidratın engellendiği diyeti duymuştum ama bunda bir fark yağ da kısıtlanıyor. Bu süreç boyunca yulaf kepeği ve suyu ihmal etmemek gerekiyor. Ayrıca etapların 10 günden fazla uygulanmaması gerekiyor, doktor kontrolünde yapılması ise en önemli uyarı.

Hayatım boyunca hiç diyet yapmamışken taş devri beslenme biçimine benzetilen bu diyeti uygulamak istedim. Yalnızda değil iş arkadaşımla birlikte uygulamaya geçtik. Dukan diyetinde birinci aşama olan protein aşamasında yiyebileceğim gıdalar; et, süt, yumurta, yoğurt, ördek hariç tüm kümes hayvanları, sakatat, böbrek, ciğer. İlk günden itibaren haşlanmış yumurta, tavuk, bol bol peynir, yoğurt yememye bir de süt, ayran ve tavuk suyu çorba içmeye başladım. Peynir en sevdiğim yiyecek dilediğim gibi zaten yiyordum, üstüne bir de yoğurt eklenince sebzeyi çookkkk özleyeceğim ama zorlanmam, dedim. Öyle de oldu aç gezmem rağmen beynim öyle odaklandı ki artık canım hiç çikolata istemiyor. Salata yemeyi çok özledim ama olsun bu günler geçecek ve sebzeye kavuşacağım diyordum. Taki diyetin ikinci gününe kadar. İkinci günden itibaren kabızlık sorunu yaşamaya başladım. Bu sorunla yalnızca ben karşılaşmıyordum iş arkadaşımda da üçüncü gün başladı ve sonra ordan burdan duymaya başladım bu sorun en büyük riskmiş. Önlem olarak ise su ve yulaf kepeğini ihmal etmemk gerekiyormuş. Ama ben YULAF KEPEĞİni bulamayınca kaderimle baş başa kaldım. Su iç diyecekler için şimdiden söyleyim, o kadar çok su ve bitki çayı içiyorumki her saat tuvalete koşuyorum. Su içmek sindirimi kolaylaştıran tek bir etken asıl önemli olan lifli gıdalarımdan mahrum kalmam oldu :(

Şimdi diyetimin beşinci günüdeyim. Kilo kaybını hissedebiliyorum ama sindirim sorunum hala devam ediyor. Tek çareyi salata yiyip, ayran içmekte buldum. Bugün ilk salatamı yedim çok mutlu olsamda kilo vermemin sevincini yaşayamıyorum.

Çikolata, tatlı sevdiğimi bilenleri şaşırttığım kadar kendimde bu ayrı kalışları hayretle takip ediyorum. "Hayatta bir çikolata sevenler vardır bir de çikolata aşıkları." sözümdeki çikolata aşığı benim :) Fakat artık çikolata yemek aklıma bile gelmiyor.

2 yorum:

Ahmet Özgül dedi ki...

İlerleyen günlerde uygulama sırasındaki kolaylık ve yaşadığın sıkıntıları paylaşman çok güzel olur, merakla bekliyorum.Bir akrabam daha bu diyeti uyguluyor ama bana çok katı kuralları var gibi geldi. Örneğin, kabız olmana rağmen lifli hiçbir şeye müsade etmiyor anladığım kadarıyla?

Funda Karabacak dedi ki...

Tabiki paylaşmaya devam ederim. Kitaplarda ya da internette yazılanlar gibi olmadığını yaşayarak görmüş oldum. Haklısın katı kuralları var. Bugün den sonra neler yedim, vücudum ne tepkiler verdi brada not almaya devam edeceğim. Lifli yiyeceklere bugün başlıyorum:)